Tatuering

Shit, det är illa när till och med jag börjar fundera på om det inte skulle vara rasande snyggt med en tatuering. Har nästan velat det förut också, men min rädsla för blod och nålar har jag inte rått på. Plus att jag inte gärna skulle vilja ha något bara för ATT, utan det ska ju gärna betyda något också. Men nu har jag till och med hittat ett par förslag som jag gillar, gud i skruven.

En streckkod. Jeez. Det skulle nog vara jag det.

"Den som tror att pengar inte kan köpa lycka vet bara inte vart man ska handla" Det är synd att det är så väldigt långt.

Men jag tror att jag skulle vilja ha den i nacken i alla fall.

Ska nog fortsätta grubbla över det här. Kan börja med att fixa mina sorgliga små naglar...

Hjälp, hela jag kliar!

Åh inatt trodde jag att jag skule bli galen. För det kliar. Klar kliar kliar över hela natten och till slut grät jag nästan för hela kroppen brann. Det kliade på benen, armarna, knävecken, på händerna och fingrarna. Jag drog händerna fram och tillbaka över strukturtapeterna, ett tag funderade jag på att ta till fotfilen. Jag har smort och smort, inget hjälper. Idominsalva, Oliv bodylotion, Boots protect and perfect, Satin hands handkräm. Det fungerar bara ett par minuter, sen är det igång igen. Inte ens Face Mist med aloe vera hjälper. Jag blir mer och mer desperat, sitter bara och rispar benen mer och mer för det kliar. Imorse fick jag nässelutslag över händerna och benen. Jag klarar inte mer, kan det inte sluta klia?


Underverk

Med oss båda skulle det ske, ett under med oss, för det är ett underverk, ett herrans underverk, att han byggde oss en bro. Jag har fått en gåva utav dig, samma gåva som du fick av mig.
Ett underverk, ett herrans underverk, det kunde väl ingen tro. Vänskapen till dig, den har jag fått, om sent omsider, för alla tider, till tröst och glädje i stort och smått.

Ett underverk, ett herrans underverk.


På spiken

Sagt om mig:

"Malin, du är som en finne i arslet på cykelsemester."

Jo jag tycker om dig också Mimmi. :)


Chanel

Jag dör en aning här. Kolla på dem bara:

image37

Semesterplaner

Det skulle diskuteras resa igår ja. Gud vad jag ångrar att jag följde med dit, jag visste ju på ett plan precis hur det skulle gå, det vill säga precis som alla andra gånger som den där himla resan kommer upp...

Får väl börja med att berätta att när det kommer till resor, så finns det två sorter som jag uppskattar, och det är 1. Solsemester och 2. Shoppingresa. Dock har jag ända sedan jag var liten haft hejdlöst roligt åt backpackerresor, av den enkla anledningen att jag vet precis hur jag skulle vara om jag följde med på en sån. Gnällig. Jag skulle gnälla över att sovplatsen var äcklig, att jag inte fått duscha på en HEL DAG, gud förbjude, att jag hade ont i fötterna, "är vi framme snart" och att min väska var tung. Jag skulle gnälla över att det var för varmt, för kallt, för kvavt och för fuktigt, jag skulle gnälla över maten och fan och hans moster. Jag vet om det där, och därför tänker jag inte sätta mig i den sitsen. Det är ändå ingen som skulle orka med mig då.

När jag är på semester vill jag ha det skönt och bekvämt, och viktigast av allt, jag vill veta vart jag kommer bo när vi väl är på plats. Blotta tanken på att hitta nåt vandrarhem på plats skrämmer skiten ur mig. Gud vet vart man kommer hamna. Överlag hyser jag ett mycket stort förakt för vandrarhem. Inte för att hotellen alltid är så mycket bättre, men eget badrum, det bara kräver jag. Den här inställningen brukar leda till att folk tycker jag är snobbig, och jag tänker inte ens säga emot, men att jag vet om det betyder inte att jag uppskattar en loppbiten skrubb till vandrarhemsrum mer för det.

Sen är jag av naturen en väldigt lat person, och är jag på solsemester, då gör jag banne mig inget mer ansträngande än att knalla ned till stranden. Möjligtvis kan jag ta en tur till baren för att få min apelsinjuice.
Det finns inget i världen som skulle kunna få mig att ge mig ut och fotvandra. Det kan jag göra hemma, vi har fina skogar i Storvik också.

En sak som verkligen irriterade mig på sagda planeringsmöte, det var det här med att det alltid hette "alla fyra". Jämt. "Alla fyra kanske inte alltid vill göra samma saker" "Vi kanske inte kan åka alla fyra tillsammans hela tiden". Vadå fyra? Vi var ju FEM där.

Och så har jag ingen jättelust att åka till Sydamerika, men det skulle jag väl med lite vilja kunna leva med. Men det stör mig att så fort man bara andas att vi kan åka till Dominikanska Republiken, för vi har ändå ett hus där och ska man absolut åka runt i Sydamerika så är det inte så himla långt upp dit, (Och jag får min solsemester tack så mycket...)  så börjar det muttras och hummas och vips har nån bytt ämne och vi är tillbaka vid Peru, inkaleder, Machu Picchu eller nåt annat himla stenröse som ligger 5000 meter upp på ett berg och kräver grova kängor och fiskarhatt för att man ska kunna ta sig dit. Nämner Hug huset i Thailand blir det dock ett jäkla liv i luckan och samtliga vill absolut dit ett par veckor, fastän det är på andra sidan jordklotet. När man är "en" i "fyra mot en" har man inte så mycket att komma med heller.

Sen har jag vissa svårigheter att ta mig iväg en tre-fyra månader runt jul, så mitt förslag var nästa sommar, för då kan jag faktiskt följa med, men oooh nej, givetvis inte, i vinter ska det vara. Ha så kul då ni då.

Jag. Blir. Så. Less.

Jag var ändå mest bara i vägen så jag gick och satte mig på toa istället. Lugnt och skönt.

Jag tänker drömma mig bort till MINA drömsemestermål.

 

Kerala, Indien

 

Gaspar Hèrnandez, Dominikanska Republiken

 

Le Coco Beach, Mauritius (Hotellet vi bodde på)



Maldiverna


Och nu slog visst Susanna Kallur världsrekord här också.






Ähum

Igår på dagen: Söt och gosig

Igår kväll: En riktig jävla pina.


Förlåt mig för den alltså... :(

Prada

När jag blir snuskigt rik ska jag börja köpa skor som de här.

image26

Shallow gal

Jag börjar misstänka att jag nån gång i framtiden kommer sluta som en av de där Victoria Silvstedt lookalikesen som befolkar världen. Ni vet, med restylane i läpparna, två uppblåsta ballonger på framsidan (silikon kallas det visst) och riktigt kemikaliskt vitt hår. Jag skulle inte gärna vilja, för det är banne mig bara Vickan som kan se snygg ut i den "munderingen", men ibland skrämmer jag mig själv alltså. Som nyss, när jag kom på att jag ville gör en ögonfransförlängning. Ni hör ju själva liksom. "Ögonfransförlängning". Börjar sjunka djupt ned i träsket här. Nu ska vi se ut som en transa på heltid. Men jag tror faktiskt att det skulle kunna bli fint, om man inte gjorde FÖR överdrivet. Plus att med färgade färdigförlängda fransar skulle ju man ju kunna gå ut genom dörren utan att göra något alls åt sig själv. Gud så skönt. 

Men hade en diskussion med en av mina bästaste bästisar (Jo faktiskt, det är du visst Sätra) där, och vi kom fram till att därifrån vore det nog inte långt till knallrosa byxor, magtröja och stringtrosorna ovanför byxlinningen. Det är en thin line där. Kolla in "Nasty Girl" så vet ni ju vad jag menar. Jag som precis kommit över min kärlek till rosa liksom. 

Får nog överlägga med mig själv där. Jag som tänkte sola lite.  

Långt efter

Ja, jag brukar ju vara det. Typ tr år efter alla andra med allt. Som nu, när jag återupptäckt bond. Nej, inte James Bond, Lord, jag lever iaf i rätt årtusende, utan de där brittiska och australiensiska tjejerna som spelar stråkinstrument... Ähum. Deras första skiva släpptes väl 2001, men jag sitter ändå och lyssnar nu jag. Funderar på om man skulle rida till musiken. Lyssna på "Victory" förresten. Men jag vet inte, är rätt sugen på Pirates... Hum.

Påfyllning

Kände att det var lite tomt och tråkigt i min garderob, så jag har fyllt på lite... Har man fått lön är det lite jobbigt att hålla på den. Har fortfarande lite lite roligt åt att Fröken Forsbacka tänker inhandla svindyr bikini, men jag ska nog inget säga, eftersom det väl lär sluta så här med. Suck. Man har ju ingen karaktär alls.

Men här är lite av det jag handlat iaf: :)


         

Nääe

Nej, ja tror bestämt att jag ska gå i kloster. Uh-huh. Enkelt och bra. Jag är övertygad om att jag skulle bli en dödligt snygg nunna. Inte för att man ser så mycket under de där kläderna, men ändå.

Jösse, du hade nåt ställe i Italien som visst skulle vara bra va? Jag tar det jag, så ägnar du dig åt... ja, "måla väggar"...

Och fröken Sätra, är det dresscodepå sagda konsert? Pennkjol funkar inte huh? :)