Roooar

Satt just och lyssnade på Kiss "I was made for loving you" och "I love it loud" och fick en plötslig, mycket stark lust att slänga mig ned på knäna och dra gitarrsolon eller något åt det hållet. Är dock lite tveksam till om pennkjolen och pumpsen håller för det dock...

Jag kanske får hålla mig till att sitta och digga lite försynt istället.

Jag är ju som bekant en snäll flicka.

Ujujuj

Det är otäckt när man är så förkyld och täppt i näsan att man inte känner smaken av det man äter.

Febern gör mig lättretlig.

Isoleringen gör mig nedstämd.

Snälla gör mig frisk nu.

Egoboost

Kom hem från jobbet, sur som härsken ättika, och bestämde mig för att nu var jag banne mig värd lite lyx. Så jag tappade upp ett varmt bad med skum i och sen låg jag ogenerat i badet en dryg timme. Läste bok, tvättade håret och rakade benen i godan ro. Kom upp ur badet len och fin som en... nej inte babyrumpa, de är röda och nariga, len och fin som en Fernandokind var jag. Kände mig härligt lyxig när jag smorde in mig i min väldoftande bodylotion. (Armani She, om man får skylta lite.) Så ni sitter jag här i i fluffig rosa morgonrock, men sur är jag fortfarande. Hade saker som jag ville göra idag men det blev inte så. Bu.

Ska se om det hjälper med Westlife idag också.

Långt långt formulär

Precis som Emma är jag rent löjligt förtjust i sånt här.

Fullständigt namn: Malin Nanna Elisabet Lamell
Din ålder: 19
Födelsedag: 17 september
Civilstatus: Singel
Feelings right now: Jag känner mig lite småsnuskig, ska duscha snart dock.
Bor: Storvik
Syskon: Nej, ensambarn
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Grön

Skostorlek: 38
Längd: 167 cm
Läser: Allt, just nu I vaet och kvalet av Jane Green 
Framtids objekt: Mål i livet eller? Ska plugga i USA tror jag. Eller juridik. Eller nåt ditåt.

Har du en bästa vän?: Javisst, eller egentligen flera, vore dumt att välja mellan dem. Älskar dem allihop.
Har du en pojkvän/flickvän?: Nej inte just nu nej. Har satt in siktet på en dock.
Var shoppar du helst? HM mest, men överallt egentligen. Bara det finns fina saker så. :)
Har du några tatueringar eller piercings? Nej inga tatueringar, räknas vanliga hål i öronen?.
Fav. Färg: Rosa, lila, grå, svart, och röd när jag känner för det.
Fav. Mat: Pizza, om jag får göra den själv, annars kyckling, i alla former. jag kommer börja kackla jag med snart.
Fav. Ämne i skolan: Spanska.
Sport: Rider Dressyr
Fras/mening/utryck: "Den som säger att pengar inte kan köpa lycka vet bara inte vart den ska handla"
Raggningsreplik: "Hej, har du lust att gå på bio med mig ikväll?" Eller bara "hej"
Nakenbadat? I min ungdom.
Varit kär? Ja, men aldrig på riktigt
Tar du droger? Nej men gud, fyyyy. Eller, choklad, det är ju en massa mysko i det förresten.
Vad använder du för schampoo? Just nu Tigi Bed Head Dumb Blonde.
Vad lyssnar du på just nu? Just precis nu? David Bisbal, men det brukar vara Westlife. 
Vill du gifta dig? Ja gud ja, tillhör den där gruppen som redan planerat sitt bröllop... haha
Hur många MSN-kontakter har du?  Nu ska jag vara noga och faktiskt räkna. 45. Åh.
Pizza eller choklad?: Åh men nej, kan man ju inte välja, det ena är ju mat och det andra är ju godis...
Guld eller Silver?: Guld
Är du kär? Just nu? Ja jag antar det. På mitt vis.
Hur tidigt går du upp? När jag gick i skolan var jag duktig och gick upp 0600, men då ick jag inte att umgås med fram till klockan 10. Så nu går jag oftast upp halv elva nånting.
Vilka bryr du dig om? Mina vänner, min familj, och mina djur, och ja, släkten också.
Vem/vilka tycker om dig mest? Fråga dem.
Vad har du på dig just nu? Svarta byxor, svart kortärmad skjorta och mörkgrå tröja med omlottkrage.
Vad ska du göra ikväll? jag ska titta på Grey's Anatomy om en halvtimme.
Är du seriös?: Ja, oftast. Men dock inte när jag sjunger "Happy New Year", då jävlas jag faktiskt.
Och frisyren, hur ser den ut? Just nu eller oftast? Blond lockig, slätt och fint när jag ansträngt mig.
Är du allergisk mot nått?: Citrus, och mot pälsdjur tydligen, men det skiter jag i rent ut sagt.

Vad gör du nästa år? Då är jag i USA och pluggar business. Skitskraj! Eller så pluggar jag juridik, vilket är minst lika skrämmande.
Är du uppväxt i stan eller på landet? På landet skulle jag tro, iaf om du frågar vilken Gävlebo som helst.
Gillar du att laga mat? Ja det gör jag, men bara om det är mat jag själv gillar.
Märkeskläder eller secondhand? Har aldrig köpt nånting second hand faktiskt.
Hur många par skor har du? 60-70 par kanske, som jag använder... jag har inte räknat dem på ett tag, det är förmodligen alldeles för många...
Vem är snällast just nu? Ehm. Måste man välja? Benny. :)
Vem är sötast just nu? Hehe. Hrm. Pontus?
Vem är bäst just nu? Jag.

Använder du hårspray? Mycket sällan civilt, men mängder när jag tävlar... Behöver inge mer volym i den här manen direkt. Ska jag ha hårspray så ska det vara strong hold, haha... Det eller Hair Laquer.
Brukar du läsa horoskop? Ja, tyvärr. Man blir ju så deprimerad. Det går aldrig bra för mig i de där horoskopen.
Har du körkort? Nej inte än. Jag jobbar på det. Faktiskt.
Äger du några converseskor? Nej inte ett enda par. Men ett par som ser lite ut som såna, hmm...
Favoritdjur? Häst, hund katt, i den ordningen.
Äter du frukost? Oftast, men det har hänt att jag upptäkt på bussen att jag glömt bort det. Men jag skippar det inte med flit!
Bläck eller blyerts? : Bläck är snyggare men så lagom kul om man skriver fel.
Vad har du för mobiloperatör? Comviq Kompis, det var bäst för min plånbok.
McDonalds? eller Burger king?: Ingetdera, huvaligen... Och då jobbar jag ändå på McDonalds.
Äger du ett busskort? Ja, ett månadskort.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Skiter i vilket, men blå smakar utspätt.
Vad såg du senast på tv? Desperate Housewives.
Vad är det första du skulle göra ifall du vann en miljon? Betala av mina föräldrars lån på min häst, sen skulle jag shoppa och ut på jätteresa.
Hur svarar du i mobilen? "Aaahallå?" alt. "Malin."
Vem ringde dig senast? Pappa
Vad sa den du ringde? Frågade vad jag gjorde. Jag sa att jag var på väg till bussen.
Vad har du för klocka? DKNY Essentials Two Tone Bracelet.
Senast köpta skiva? Back Home
Senast spelade skiva? Dito
Är pandor söta? Oerhört.
Vad dansar du till? Det som spelas.
Dansar du bra?: Det skulle jag väl inte påstå.
Vad är klockan nu? 2034
Är du snäll? Jadå, för det mesta, men jag har kort stubin.
Politik? Rätt så höger.
Göteborg är? Väldigt fint.
Din nästa utlandsvistelse? USA?
Är du snygg? Haha, ja det skulle jag nog säga.
Om du va tvungen att avliva ett djur som endast va 1 månad? Alla förbannade jävla daggmaskar, de skrämmer skiten ur mig...
Dö lycklig och ung eller dö gammal och bitter? Gammal och bitter
Hur många bor i ditt hus? Tre, fyra om vi ska räkna katten.
Hur många timmar sover du per natt? Varierar, kan inte alltid somna när jag borde,
Hur många gånger idag har du sagt jag älskar dig till någon? Det har jag faktiskt aldrig sagt till någon, undantaget mamma och pappa. Och så har jag nog sagt det till mina kompisar nån gång också. men inte till någon på det sättet. Ha, och så säger folk att jag faller så lätt för folk, men SÅ lätt är jag faktiskt inte!
Hur många gånger har du varit kär? Riktigt kär? Det har jag nog aldrig varit faktiskt.
Hur många svärord per dag? Jag svär inte så mycket, intalar jag mig själv, men skulle man spela in mig så är det nog ganska mycket.
Hur många frukter äter du per dag? Vet ej, det är olika. Är varje vindruva en frukt eller måste man äta en klase?
Höger- eller vänsterhänt? : Höger, väldigt mainstream.
Humör just nu? Ögonen går i kors på mig, jag är trött.
Favoritgodis? Choklad eller marsipan.
Är det nåt du absolut inte äter? Blodpudding, har man blodfobi sätter man sig inte och äter skräpet.
Musik just nu? Jag är inte så vidare kinkig, jag lyssnar på det mesta. Just nu är det spansk musik.
Fisk eller badkruka? Så fort det är under typ 22+ badar jag inte.
Favoritväder?: Sommar, jag HATAR kyla...
Spelar du nåt instrument? Nej, tyvärr, spelade fiol som liten...
Morgon- eller nattmänniska?: Natt, haha, så morgontrött, så morgontrött...
Sparare eller slösare?: Slösare, ojojoj...
De bästa du vet? Ok, brutal ärlighet då: Sex.
Bästa film? PotC
Kommer ihåg din första kärlek? Ja, hur pass myckert kärlek det nu var.
Älskar du henne/honom fortfarande? Nejnej, det var mera idoldyrkan, stackarn, en efterhängsen liten sjua liksom...
Har några homosexuella vänner? Vet inte, men kan kolla runt och återkomma...
Ser du på kärleken som ett misstag? Nej, men det gör ont ibland.
Bio eller promenad? Egentligen promenad, för det är så mysigt, men jag hamnar ändå alltid på bio av nån anledning. Men nu utgick jag från att det var på en date vi menade, är det med kompisar så lätt bio, jag är inget hälsofreak direkt.
Är du kittlig? Ibland, och det krävs lite teknik, jag är ingen Mimmi, haha...
Stjärntecken? Jungfru, men jag fullt och fast övertygad om att jag föddes en vecka för tidigt och egentligen ska var Våg, men strunt samma egentligen...
Äckligaste insekten? Larver och maskar.
Det här är jag bra på? Sjunga, när jag är seriös, ridning, rita (faktiskt), jag kan skriva bra, och jag lagar god mat! :D
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Jag skulle vilja kunna flyga, eller bli osynlig, för då kan man smyga på folk, hihihi.
Chips, morötter eller godis? Godis, morötter delar jag med hästen, helt osexigt... Och jag hatar chips.
Skriver du dagbok? Nej, men bloggar sporadiskt.
Gungar du på stolen?: Nja, ibland?
Hur många kusiner har du? 9 tror jag.
Bästa årstiden?: Sommar
I julklapp önskar jag mig? En laptop.
Anser du att man får skylla sej själv om man slickar på en lyktstolpe mitt i vintern? Ja, verkligen.
Vilken färg har du på tapeterna? Vaniljgula
Pasta, ris eller potatis? Ris eller pasta, beror på vad som ska vara till.
Vilket är bäst? - Julafton eller din födelsedag? Min födelsedag (allt ljus på mig!)

Ljust eller mörkt bröd till frukost? Ljust, hehe...
Vad gör du helst? - Spelar dator eller ser på tv? Blä, va svåårt... Spelar dator, om man ska se på fördelningen, men jag missar inte mina favoritprogram för det...
Bor du själv eller tillsammans med någon? Med mamma, pappa och katten.
Är du mörkrädd? Ja huvva,
Är du rädd för blod? Fruktansvärt.
Första begravning: Minns inte året, men det var min moster iaf.
Första stora resa: Minns inte första, var så liten, men den bästa var Mauritius.
Första konsert: Haha, Westlife faktiskt!
Senaste djur: Musse. Himla galna katt.
Senaste stora bilresa: Göteborg tror jag. 
Senaste stora bussresa: Sälen.
Senaste dryck: Festis äpple
Senaste dusch: Igår, men jag är på väg nu.
Senaste skjortan du haft på dig: Vit.
När hade du senast ont i magen? Imorse, jag har så härliga morgonkramper så.
Vilka pratar du med på msn? Just nu ingen. Annars mest Emma, Jösse, Hug och Ylva.
Vad har du för färger på naglarna? Ehm, jad, rosavit naturligt, men jag brukar aldrig måla dem, de är så korta...
Vad har du för byxor på dig just nu? Samma slimmade svarta jeans som jag hade på förra frågan...
Har du hål i någon tand? *Host* tja, typ fyra...
Kan du vika din tunga 3 gånger? Nej, men rulla ihop den kan jag! Begåvades med den genen, haha...
Vad använder du för skor? Alla möjliga, mest högklackade. Ballerinor på sommaren...
Var denna listan jobbig och lång?: Nejdå, underhållande! Älskar sånt här!
Ska du gå och lägga dig nu?: Nej herregud, jag ska ju duscha sa jag!

Sådärja. Enjoy nu flickor. Det är er tur!


Walk in closet

Jag har nu flyttat ned i källaren till mitt nya rum. Ack det blev så så bra, nu bor mina kläder så fint som de borde göra! Prima liv.

Har hittat ett till frågeformulär som jag tänkte fylla i när andan faller på. Hallelujah.

Japp

Nä, jag kunde inte motstå det här formuläret heller. Jag är lika svag för sånt här som Emma.

Vilket är det pinsammaste band du lyssnat på? Jag skulle nog säga typ Aqua eller Dr Bombay när jag var mindre, men mina kompisar är nog beredda att påstå att Westlife är pinsamt. Tänk så fel de har va?
Hur många timmar har du som mest suttit framför datorn? Jag har aldrig vågat räkna, men någon helg kom jag säkert upp i en åtta timmar i brist på annan sysselsättning.
Vilken färg har du på din cykel? Mörkblå/vit/silver
Blondin eller brunett? På mig själv är det blond, men mörkt hår är fint på andra!
Vilken färg har du på din text på msn? Röd
Vilket stjärntecken är du? Jungfru, men det går inte riktigt ihop med min personlighet.
Vad åt du senast? Ris, sweetchilisås och kycklingbitar
Har du en diskmaskin? Det finns en i huset ja.
Rakar du av dig ögonbrynen? Herregud nej, vet ni hur FULT det blir?
Har du husdjur? Ja, en katt som är helt bindgalen. Och en häst, men han kommer inte in i huset så ofta.
Vilket smeknamn gav din mamma dig som liten? Dags att skämmas offentligt nu alltså? Jag minns inte de allra fulaste, det var mest Malla tror jag.
Är du kär i nån just nu? Ja, men det lär som vanligt inte bli något.
Har du brutit på tyska för att impa på nån kille/tjej? Får man fråga hur det skulle kunna IMPA på någon? Franska och spanska är mycket effektivare...
Har du sagt "lol" under ett samlag? Det var inte jag! Så går det när man ligger med naturare!
Har du ätit godis för 100 kronor en kväll? Förmodligen för betydligt mer också.
Vad är du beroende av? Choklad och gos.
Vad har du för fobier? Vet inte hur många som är fobier och vad som är rädslor, men blod, höjder, insekter, ormar och daggmaskar. Och ballonger.
Berätta detaljerat om det äckligast du ätit? Blodpudding. Tänk er följande: Varmt grisblod som blandas med mjöl till en kladdig massa och sedan steks i stekpanna...
Hur lång är du? 167 cm
Sover du med gosedjur? Räknas min katt och eventuella kompisar?
Om du var ett verktyg vad skulle du vara då? Hammare
Vad har du som ingen annan har? Min knäppa personlighet?
Vilken mobil har du? LG Shine KE970
Vem var den senaste du fick sms av? Jösse
Vem var den senaste du fick mms av? Jösse
Vem var den senaste som ringde dig? Emma
Är du förlovad? Inte ens nära. men det skulle vara trevligt!
När duschade du senast? Igår kväll.
Vem tänker du på nu? Min häst, han ska skos.

Jösse, Ylva, Hug och Tove. Ni vet vad ni ska göra.

Uppe i varv

Ja, egentligen skulel jag väl ha uttryckt min glädje över att Spanien vann, men då blir jag väl av med halva bekantskapskretsen så det var väl ingen vidare idé.

Jag möblerade om istället.


Åh nä.

Haha, nej nej, jag tänker banne mig inte hyckla.

Arríba España!

Höhö

Alltså, vem är det som utmanar Emma hela tiden? Va? Va? Va? Det blir mycket jobb för oss andra här, haha.

Men alltså, jag är ju inte sämre än att jag antar utmaningen.

Sju sanningar om mig:

1. Jag är extremt svartsjukt lagd. EXTREMT. På nivån skickar trehundra sms om dagen av typen'vart är du och vad gör du och vem är du med?' inte bara till eventuella pojkvänner utan också till mina vänner.

2. Jag lider av ganska ordentlig PMS. Jag blir inte sur på det sättet, men jag får humörsvängningar som inte är att leka med.

3. Jag är själv övertygad om att jag har någon form av narcissistisk personlighetssörning, eftersom jag älskar mig själv så mycket. Eller så är jag bara egenkär.

4. Jag har en på gränsen till osund kärlek till Westlife och i princip alla andra sliskiga pojkband som existerar. Och soloartister som Shayne Ward. Är det smäktande gillar jag det.

5. Jag är en obotlig romantiker och har redan planerat exakt hur jag vill ha mitt bröllop. There will be some Westlife involved... Okej, egentligen har jag valt vem jag tänkte ha med mig framme vid altaret också, men som jag brukar säga, "han vet bara inte om det än..."

6. Jag hamnar på en femårings mentala nivå om man lämpar av mig inne på exempelvis Toy's R Us. Då blir mitt största mål i livet att börja samla barbiedockor. Hamleys är min himmel på jorden.

7. Jag lystrar i princip till ordet "choklad".

Jag utmanar Jösse, Hug, Tove och Ylva.

Übermys

Rolig start på veckan har jag haft. Började med att bjuda in mig själv till Jösse, det, hrm, händer ju aldrig. Hon skulle dock titta på Arsenal så jag förpassades till vardagsrummet som sällskap åt hennes övriga familj. Jag ingår där tydligen. Jag hade helt fantastiskt fin utsikt, måste jag be att få säga. Om nån skulle fråga mig vad som hände på fotbollsgalan skulle jag dock inte kunna ge några vidare detaljerade redovisningar... Men Kattis Ahlström hade lite problem med hyllan, det såg jag iaf, för då var inte hela familjen närvarande. Sen åkta jag in till stan igår för sånglektionen, jag och Emma sjöng alla stämmor på en gång på "Julen är här", Jenny blev bara lite lite trött på oss. Släpade sedan hem Emma den lilla raringen till mig, med Jösse på släp i Gullan, där de "fixade" håret på mig. Det resulterade i att jag fick gå och lägga mig i två höga tofsar, den ena var flätad i tre flätor och den andra hoptvinnad. Ack så söt jag var på morgonen sen. Vaknade för övrigt och upptäckte att jag hade typ 105 av sängens 120 cm för mig själv, medan Jösse hängde sig fast på de övriga 15. Jag tyckte ju iaf att det var mysigt.


Putt

Nu tänker jag sura ett tag, det här är inge kul. Ha så roligt ni under tiden! Om en vecka sådär är jag normal igen.


Tom

Jag känner mig så. Lite tom. Jag känner mig glad och nöjd när jag är med mina kompisar (ack, vad jag älskar er) men när jag är själv blir jag dyster. Då kommer det upp saker som jag inte vill kännas vid, eller som jag normalt brukar låtsas att jag inte bryr mig om längre. Mitt hjärta vill mig bara illa, annars skulle det inte bete sig såhär obetänksamt. Eller, mer som impulsivt. Jag tycks alltid vara så. Jag shoppar på impuls, jag gör allt så. ALLT. Och vissa saker i livet borde inte baseras på impulser.  

Förstår inte varför jag fortfarande är fast på det här, men det brukar ju vara så, jag får väl bita ihop och leva med det.


"You must have had a broken heart, to love me the way you do, must have been so torn apart, I can see it when I look at you..."


Utmaning

Tja, enjoy:

Tio första:

Första bästa kompis:
 Sara
Första bil: Man måste tydligen ha körkort för att få köra bil...
Första kärleken: Emil

Första husdjur: Nalle
Första semester: Öh. Det var väl antingen Lanzarote, Teneriffa, Cypern eller Kreta. Valfri turistfälla, take your pick. Jag var liten hallå.

Första jobb: Socialförvaltningen i Falun
Första köpta skiva: Haha, jag tror att det kan ha varit Bsb...
Första riktiga kärlek: Har aldrig haft nån. Kär blir jag hela tiden, men aldrig på riktigt.
Första piercing: Öronen
Första konsert: Westlife

Nio sista:
Sista alkoholdrycken:
Melonshot
Sista bilfärd: I går natt
Sista filmen du såg: 1408
Sista ringda telefonsamtal:  Pappa
Sista bubbelbadet: Nån vecka sen
Sista spelade cd: Ola - Good enough
Sista kyss: Puss på tinningen av Ylva
Sista gången du grät: Nyss
Sista måltiden: Macka


Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar?
Nej. Alla mina bästa kompisar är tjejer..

Blivit arresterad? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja, jag blir oftast det. Det brukar tyvärr inte gå så mycket djupare än så.
Varit på tv? Nej.

Fått ditt hjärta krossat? Ja. Det händer hela tiden.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej, jag har aldrig sagt det.
Haft ett one night stand? Nej
Busringt till nån? Nej, för feg.


Sju saker du älskar att ha på dig:
1.
 Munktröja
2. Mysbyxor
3. Leggings
4. Klänning
5. Högklackat
6. Kjol
7. Underkläder

Sex saker du gjort idag: 
1.
Sovit för länge
2. Gått på toa
3. Åkt tåg
4. Frusit
5. Gråtit
6. Lyssnat på "I'm Already there"

Fem favoritsaker:
1.
Min häst
2. Min katt
3. Mina skor
4. Mina handväskor
5. Allt annat jag äger.

Fyra personer du kan berätta allt för:
1.
Jösse
2. Emma
3. Tove
4. Malin

Tre val:

Svart eller vit?
Svart
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Ni skämtar med mig va?

Två saker att göra innan du dör:
1.
Gifta mig ( Men inte med vem som helst...)
2. Skaffa barn


En sak du ångrar:
1.
Som jag ångrar? Att jag hade sex med Marcus. Bäst att vara ärlig.

Jag utmanar: Jösse. Kom igen nu!


Det snurrar friskt här.

Jag är så trött. Jag tycks bli det så fort jag jobbar. Igår lyckades jag till och med glömma bort att jag hade bestämt att jag skulle träffa mina Emmor på IKEA. Telefonen dog för mig och ju fler timmar jag jobbade desto längre bort i mitt medvetande flöt det. Jag var till och med övertygad om att det skulle vara imorgon, alltså tisdag. Så när jag kom hem idag klockan ett och satte telefonen på laddning blippade den till och så hade jag plötsligt fått 11 nya sms. De hade ju givetvis väntat på mig där. Aldrig nånsin har det hänt att jag glömt bort mina kompisar. Fan ta mig.