Smärta

Daytime friends and nighttime lovers
Hoping no one else discovers
Where they go, what they do, in their secret hideaway
Daytime friends and nighttime lovers
They don't want to hurt the others
So they love in the nighttime
And shake hands in the light of day

When it's over, there's no peace of mind
Just a longing for the way things should have been
And she wonders why some men never find
That a woman needs a lover and a friend

Skakig

Hela jag bara skakar. Vad har jag gjort? Vad i hela helvete har jag gjort? Jag har för första gången gjort något som inte bara skadat mig, men också någon annan. Två personers liv är förstört på grund av mig. För att jag inte kan hålla mig i skinnet. Eller hålla tyst. Vad ska jag göra nu?

Och samtidigt. Kärlek gör konstiga saker med människor. Jag mår inte så bra jag heller. Men mitt sätt att döva de där känslorna är inte bra. Jag känner mig, smutsig, äcklig, billig. Jag måste sluta med detta. Det förstör mig.


Grown up

Jävlar i min själ vad jag samlat vuxenpoäng här.

Har även klättrat en bra bit på en annan poängskala.

Run the show

Got you high flammable like fire
Come with me let me take you higher
I'm the object of all your desire
And your attention is all I require

Don't stop now 'cause you on a roll
Make me go anywhere that you go
I'm that dream in your head when you're sleepin'
I'm that secret inside that you're keepin'


Herre min skapare

Så lågt som jag kan vara på väg att sjunka snart, så lågt har jag nog aldrig sjunkit. Och ändå tror jag inte att jag kommer kunna låta bli. Jesus. För det fladdrar och spritter så glatt i min mage bara jag tänker på det...  Jag tror ärligt talat inte att jag har mycket att sätta emot ändå. Vad är det som händer?

Jösses amanda

Ni vet, den här polerade typen i Idoljuryn? Andreas Carlsson? Ja, ni är med nu va? Jo, det är så att det är möjligt att jag faktiskt kommer bli tvungen att gifta mig med honom. Jag har inte kollat nåt speciellt på Idol än, bara ett par minuter åt gången, och jag har väl lite halvhjärtat konstaterat att den tjockare verkar ju kunna sina saker och tjejen också, och att den tredje är rätt snygg. Har läst att de har skrivit massa hits bla bla. Men så drabbades jag av hjärtstillestånd igår.  jag satt hos min Jösse, och tvn stod på. och så pratades det om hur framgångsrika de där var. Och så började det spelas en massa hits som de skrivit. Och då började alla mina favoritlåtar radas upp. Verkligen alla.

Jag är ju ett äckligt stort fan av Westlife och allt annat som är gulligt, romantiskt och hopplöst smörigt. Som obestridd etta på min "25 mest spelade" på Ipoden tronar Westlifes "Written in the Stars" med mastiga 503 lyssningar. Just nu. (för den nördiga kan jag meddela att låten är 4:10 lång och att jag följdaktligen lyssat på den i sammanlagt 87 dagar, 7 timmar och några sekunder) Och han skrev den. Andreas himla Carlsson skrev den låten. Och rader efter rader med andra låtar som jag älskar. Jag brukar alltid ha en eller två låtar på varje Westlife skiva, och många andra skivor ( minns att han skriver uteslutande åt grupper och artister som Westlife, BsB, N*Sync och Celine Dion), som jag gillar extra mycket, oftast inte de mest kända utan mer okända. För alla musikexperter i tv, radio och tidningar är dessa låtar förmodligen bara en massa skräp, men för mig är de mästerverk. Och han har gjort dem.



"OMG I love your work!"


Snälla Andreas gift dig med mig! Jag kan bli din musa.

"Darò una festa stasera"

Ja okej, inte just ikväll, men på fredag ska jag ha fest. :D Jag fyller tjugo!

Och ja, det är italienskt tema, hade jag tänkt. Så nu har jag plågat mig själv med att leta recept och härja. Gud jag blir ju hungrig bara av att läsa. Nam nam. jag kommer rulla på partybussen till Gävle sen. Det är mitt mål med kvällen. Nu har jag hittat flera av mina favoriter så det blir bara sån mat jag gillar.  Plockmat, pasta, lite kyckling, minipizza... Åååååh gott.

Jamie Oliver har "hjälpt" med recept:




Krank

Jag blev visst lite kär igen här.



Iiiiiiiiih hej Nando! Ska vi få barn ihop?



Nedräkningen har startat

Idag, just idag, är det två månader kvar tills vi åker. Brasilien. Urugauy. Argentina. Helt osannolikt. Vi ska vara borta två månader. Jag tror det knappt. Men två sprutor i armen var inte på låtsas. Aj aj aj.

Jag känner mig bildig. Bilderna har jag skamlöst snott på Google.com. Hit ska vi:



Rio de Janeiro



Ilha Grande



Ilha Grande



Iguassu-fallen



Buenos Aires



Buenos Aires

Just Ilha Grande är jag nog lite kär i. Men vi ska till Ipanema beach också, hehe. Jag hade gärna sett Copacabana, men där ska det tydligen vara farligt farligt. Men en liten smygtitt kanske?