Amazing

Den här låten, och videon, med världens vackraste Fernando, gjord av Maxine (Bless you love) säger så mycket som jag själv skulle vilja få sagt:

Småsmulor

Jag har bara suttit och glott rakt fram en hel helg nu. Det är inte likt mig, men det är precis vad som passat mig.

Mitt tangentbord tar död på mig. Alla tangenter vill inte jobba med mig.

Nu har jag stulit från Emma igen.

Läste älskade Emmas blogg och hittade denna. (Yay!):

Senaste impulsköp: Impuls? My God, köper jag nånsin något planerat? En långklänning... suck

Bästa fikat: Någon from av god, chokladig kaka och dricka till.

Färg du hatar: Senapsgult *ryser*

Nått som gör dej förbannad: Korkade människor (Jag har fel jobb)
Så får du motion: Min häst, går till jobbet, mitt jobb allra mest, herregud. Och, öh, jag har ett gymkort, ej ofta använt...
Tidigaste barndomsminnet: Bara korta glimtar som jag lika gärna kan ha drömt...
Första frågan du ställer till en ny bekant: Det beror på vem det är. Jag brukar vara bra på att säga väldigt udda grejer...
Samlar på: Skor skulle jag nog säga. Och allt annat man kan ha på sig. Och glossiga, vackra böcker.
Underskattad grönsak: Paprika, den är god både i mat och som den är.
Pryl du inte kan vara utan: Ipod

Tidningar du prenumererar på: Glamour
Du gör med 100 upphittade kronor: Stoppar i min glob. :) 
Nån du saknar: Mamma
När grät du senast: Ett par dagar sen, när jag var låg och ledsen.
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: När man börjar köra i typ 30 när det är 50, använder guppkeps/basker... etc

När är du gammal: Det beror på personen. Själv planerar jag att bli gammal när jag känner för det, då ska jag ha kvar mitt långa vackra hår, jag hatar korta krulltantfrisyer (tantvarning!) och blir det inte vitt av sig själv så fixar jag det. Jag ska bli en vacker tant med värdighet i Chaneldräkt och ärvda pärlor.
Svart eller vitt? Svart. Jag är blek, kontrasten är fin.
Mjukt eller hårt? Mjuka kyssar, mjuka kläder, mjukt hår. Hård...Öh, ja ni vet väl.
Homo eller hetero? Hetero. Men jag är mer gosig med mina tjejkompisar.
Höger eller vänster? Höger oavsett.
Loket eller Oldsberg? Öh, Oldsberg?
Göteborg eller Stockholm? Göteborg. Men Stockholm har bra butiker om vi ska se det så. Och Ola.
Landet eller storstan? Storstad
Kram eller puss? Olika beroende på vem jag ska var närgången med. Men ärligt talat älskar jag pussar oavsett.
Vagn eller buss? Vagn
Hyrfilm eller bio? Hyrfilm
Gräs eller grus? Gräs
Piggt eller opiggt? Piggt
Pasta eller potatis? Ris
Tjänare eller tjäna? Tjäna
Is eller mjukglass? Mjukglass
Natt eller dag? Natt
Felix eller Heinz? Heinz
NK eller Myrorna? NK
Marsvin eller hamster? Marsvin
Rakad eller orakad? Rakad!
Biffig eller slank? Han biffig, jag slank??
Blåögda eller brunögda? Nu begär ni i princip att jag ska välja mellan två personer...
Popsnöre eller sportfåne? Sportfåne *swoons*
Naken eller pyjamas? Naken. :D
Linda Skugge eller Linda Rosing? Ebba von Sydow.
Peter Stormare eller Peter Jihde? Jihde
Kaffe eller te? Choklad
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Filmen då.
Plastbestick eller plastbröst? Plastbestick. *Tår i ögat*
7-eleven eller Pressbyrån? 7-eleven
Glasögonorm eller linscooling? En skönhet klär i allt.
Plugga eller jobba? Jobba.
Planka eller pröjsa? Jag vågar inte planka alltså...
Yngre eller äldre? Äldre
Lång eller kort? Lång
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Jag vill tro att jag skulle det. Jag har gjort det.
Tycker du om ord? Ja, rätt sammansatta.
Nämn namnet på en tennisspelare? Marat Safin
Finns det något du ogillar starkt? Blod
Vill du be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Jag vill helst att andra ska se när jag ehöver hjälp. Svårt eftersom jag sällan visar det ordentligt.
Är du svartsjuk? Tyvärr är jag det ibland ja.
Vad gjorde du igår kväll? Skrev på kickette.
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Ja
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Skäms på mig, jag gör hundöron.
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Undomestic Goddess.
Tycker du om att gå i skolan? Ja
Vilket ämne gillar du bäst i skolan? Spanska
Vilket ämne gillar du sämst  i skolan? Geografi, men jag fick ångest för många ämnen.
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Ja det har jag.
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Öh?
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Kirurg.
Hur skulle du reagera om en nära "kom ut ur garderoben"? Det var väl inget märkvärdigt?
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Japp. Till min glob.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? "Är jag vaken?"
Är du troende? Det vet jag inte.
Tycker du om stearinljus? De luktar gott.
Använder du hårbalsam? Med den här manen? Hur skulle jag se ut annars?
När blir man vuxen? När man är beroende främst av sig själv.
Vilken färg har din tandborste? Gul.
Har du lök i köttbullarna? Ja.
Hav eller sjö? Hav
Har du någon skrivare? Jaa...
Vad har du för väckarklocka? Ful grå historia som tar livet av mig...
Hur ofta klipper du tånaglarna? Aldrig.
Har du hår på ryggen? Inget som syns.
Har du åkt ambulans någon gång? Nej.
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Inget. Fy.
Chips/ostbågar/jordnötsringar?  Bleh.
Äpple eller Päron? Päron
Äter du fiskbullar? Bara i hummersås.
Svettas du mycket? Hrm. Ja.
När klippte du dig senast? Det minns jag inte... Första april
Vad kollade du senast hos doktorn? Allergi. Jag rymde när de ville ta blodprov.
Har du fått riktig massage någon gång? Ja
Tycker du om rökt kött? Nää..
Vilken är din favorit på Mc Donalds? Calle
Burger King, Max eller Mc Donals's? Max
Platt eller vanlig dataskärm? Platt
Vad har du för mobiltelefon? LG Shine
Hur betalar du dina räkningar? E-legitimation
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? Fåtöljen.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? För mig är det ordning.
Hur stor hårddisk har du? Teknisk analfabet.
Har du överkast på sängen? Nej.
Har du brutit något någon gång? Ett ben i foten.
Lever din mormor? Ja.
Har du varit med på TV? Jag tror det. 
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Åka till stallet.
Använder du tofflor? Ibland.
Använder du morgonrock? Jag lever i min.
Är du en Besserwisser? Outhärdlig.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Nej.
Beskriv din humor? Torr.
Ute- eller hemmakväll: Hemmakväll mot min vilja oftast.
Salt eller sött: Sött.
Lyx eller budget: Lyx om jag hade fått välja.
Sommar eller vinter: Sommar.
När är du född: September
Vad har du på dig en ledig dag hemma: Trosor och morgonrock. Om jag är anständig. Annars bara morgonrock.
Favoritfilm: The Notebook.
Har du barn: Inte än
Födelseort: Gävle
Smeknamn: "Fisen", "Maithai"
Favoritfärg: Rosa, Lila.
Drömprins: Fernando Torres
Har du varit kär: Aldrig på riktigt.
Favoritlåt : Te Regalo - Carlos Baute, Written in the Stars - Westlife.
Maträtt: Kyckling
Favoritresemål: Paris
Favoritblomma: Brudslöja, körsbärsblom
Favoritdricka: Äppelmer.
Vilken färg på väggarna i ditt sovrum: Vaniljgula.
Vad gör du när du är uttråkad: Organiserar min garderob.
Missbruk: Kickette
Vän som bor längst från dig: Få seee... Mimmi
Vad retar du dig mest på: Gästerna på mitt jobb... (Bra Malin)
Läggdags: När jag inte kan hålla mig vaken längre.
Husdjur: En katt och en häst.
Skostorlek: 38
Syskon: Nej
Favorit pålägg: Leverpastej.
Om du var tvungen att skänka 25 000 till välgörenhet vem skulle få dom: Läkare utan gränser.
Bästa bok du läst: Sängläge.
Är du Internetberoende: Skojar du?
Favoritparfym: Gucci "Eau de parfum II" och Nina Ricci "Nina"
Gillar du snö: Suck, lite...
När köpte du något åt dig själv sist: Några veckor sen. Ellen är den som använt den, haha.
Senaste köpta skiva: Ola "Good Enough"
Favoritgodis: Choklad
Studier eller jobb: Jobb
Bästa kompis: Ni vet
Innerstad eller liten ort: Liten ort. Bor jag i.
Någonting jag tycker om med mig själv: Jag är hängiven dem jag älskar och jag står för vad jag känner.
Någonting jag inte tycker om med mig själv: Alla mina tvivel.
Detta är jag rädd för: Blod och höga höjder, maskar, sniglar och ormar.
Tre saker jag vill ha varje dag: Kärlek, närhet och glädje.
Tre saker jag absolut inte kan göra: Tämja mitt hår, lämna mina vänner och skada ett djur.
Detta tycker jag om att göra: Gosa
Detta vill jag göra just nu: Sova. My God. Grus i ögat.
Detta borde jag inte göra just nu: Gå och lägga mig igen, men gudarna ska veta att jag är frestad.
Bästa känslan: Trygghet
Värsta känslan: Oro
Något jag vill ha i present: Nånting som ges med hjärtat.
Detta har jag på mig just nu: Morgonrock.
Favoritkläder: Vad som helst med högklackat till.
Stjärntecken: Jungfru
Färgen på mina ögon: Grön
Min längd: 167cm

Önskar jag var bättre på: Älska mig själv
Dagens dryck: Jag gick precis upp alltså...
Senaste saken du köpte: Fortfarande den där klänningen...
Senaste sak du sa: Imorgon?
Vad tycker du om dina grannar?: Jag har aldrig pratat med dem.
Laddar du hem musik och film från internet? Jösse gör.
Vad är det bästa med julafton? Presenterna...
Vilka är de viktigaste personerna i ditt liv? Pappa och mamma och mina vänner...
Vad föredrar du för sorts filmer? Romantiskt dravel. Och tecknade gamla Disneyklassiker.
Solar du ofta? När det är varmt.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten, äppelmer
Vilken är din favoritglass? Choklad, päron, citron, jordgubb
Har du varit deprimerad? Jag vet inte, jag tro nog att det var det.
Tar du droger? Nej
Är du kär?Jag vägrar låta mig själv vara det, för han är inte min, men ja egentligen är jag väl det. Lite. På mitt vanliga vis.
Och hopplöst förälskad i Fernando Torres om det räknas.