Hopplöst. Tröstlöst.

Jag hatar verkligen hur jag tycker synd om mig själv. Jag hatar hur ynklig jag är och hur jag blir ledesn för precis allting. Och frågar någon vad som är fel kan jag inte ens svara. För jag vet inte. Jag vet ärligt talat inte varför minsta sak kan få hela min värld att bara rasa helt, så att allt jag gör är att ligga i min säng med ansiktet mot väggen. Jag hatar det för det är inte jag. Jag hatar att vara rädd att bli sviken och lämnad. Jag hatar att det finns nånting i mig som vägrar tro att jag skulle kunna vara älskad. Jag hatar att se mig i spegeln och inte tycka om vad jag ser.Jag hatar pressen och ångesten att alltid vara stark och duktig, som förväntar sig att jag ska klara att vara vaken och upptagen 18 timmar om dygnet. Jag hatar den där pressen jag har på mig att göra alla nöjda med mig, för den innebär att jag inte gör de saker som jag vill. Jag hatar att det är jag som får dåligt samvete när jag börjar bestämma saker själv.

Men mest av allt hatar jag vad det här får mig att göra mot människor jag älskar. Jag hatar det. 

Hitta sig själv

Jojomen, jag har börjat fatta vad folk menar. Jag själv tappade bort mig för länge sen. Gud hur jag skulle vilja veta hur man får tillbaka sig själv, för mitt jag sitter fast nånstans mellan eviga bussresor, jobb hela nätter, en häst som ska hållas i kondition och ångest för att mina föräldrar försöker manipulera mig att börja plugga pronto. Gärna något som de valt. I en stad de valt. Jag orkar liksom inte. Och bryter jag ihop, då är lösningen alltid alltid alltid att sälja hästen. Som om han vore problemet.

Och så den där eviga rädslan som jag alltid bär med mig. Den där rösten som alltid säger till mig att Men är du dum, varför skulle någon vilja ha dig? Jag försöker att inte höra, men jag vet inte om jag är stark nog att stå emot.

Körslaget

Drömde konstigt dröm inatt igen, ju tröttare jag är desto mer skruvat blir det. Drömde denna gång att jag ledde en av de där körerna i körslaget. Givetvis, som alltid i drömmar, så såg ju inte själva tillställningen ut som på tv, utan vi var typ i en kyrka. Och när det var min tur och jag gick upp för att räkna in min kör, då insåg jag att jag ju inte hade en aning om vad min kör skulle sjunga. Så jag räknade in dem på chans och jovisst, DE kunde ju sången iaf. För övrigt ingen låt jag nånsin hört förr, men det funkade ändå, jag mimade lite snyggt till. Drömde vidare att jag googlade mig själv efterspom jag ju var kändis nu då, och blev djupt besviken när det inte blev en enda träff på mitt namn. Bittert. Vaknade precis innan jag lyckats lista ut vilken nästa sång skulle vara.


Låg

Kände att min dag rasade ganska bra här. Mamma flyttar utomlands om typ två veckor. Härligt att få veta när man vaknar. Kände att jag behövde tänka på något annat så jag tog hästen och gav mig ut i skogen. Det var så skönt, lugnt och tyst, och ganska varmt, och så hästen som skrittar längs grusvägen. Hoppas det blir sommar snart.

Jag mycket att tänka på och många svåra saker att bestämma, det tär på mig. Orkar inte vara glad så ofta, jag bara sjunker ned och funderar. Apatisk blir jag faktiskt. Hur jag än gör blir det fel, känns det som. Någon kommer bli besviken. Eller så blir jag ledsen. Det är mycket som drar i mig åt olika håll. Jobbigt att bli vuxen. Det var så enkelt när man var liten. Eller, ganska enkelt. Man behövde i alla fall inte ta så många svåra beslut. Och blev man ledsen så grät man och så fick man tröst och så var det bra igen. Svårt att få tröst när man är snart tjugo, känns löjligt att be om det. Ibland, när man känner att man bara vill gråta, då skulle det vara skönt att bara bli vaggad och vyssad och få höra att allt kommer att bli bra. Men jag får aldrig det längre. Man får bara höra att du är vuxen nu. Blir vuxna aldrig ledsna?

Lam

Jodå, jag tog mig iväg till gymmet till slut, och nu kan jag väl typ knappt stå upp. Gudars.  Det är lustigt det där, går jag förbi gymmet en dag när jag inte ska träna, då ser man högvis med fräscha grabbar som droppar in genom de där dörrarna, men när JAG ska träna, då får man trängas med gamla gubbar med obehaglig kroppsodör och tanter som skulle börjat för tjugo kilo sen. Härligt.

Avslutade med at köpa en burk Nutella som jag ätit upp själv.

Lat

Ja jag hade ju planer på att bege mig till gymmet idag, men jag orkar inte alltså. Det är inte själva grejen att träna som är jobbig, utan att släpa den förbaskade väskan fram och tillbaka varje gång. Tror ni att det kan vara gångbart att lämna väskan där i ett av skåpen? Gärna hänga upp handduken på ett element och tvätta kläderna i duschen också, skitbra idé, verkligen. Bra Malin. Jag misstänker att de klipper hänglåsen varje kväll eller nåt. Hum. Måste fundera ut nåt där.

Spenderarcelibat.

Jo, jag har tänkt mig att jag ska ha ett sånt. Jag ska spara pengar. Buhu. Har inte satt upp riktlinjer för det hela men oavsett, herregud vad jobbigt det kommer bli. Kan tänka mig att jag kommer drabbas av ungefär samma abstinensbesvär som rökare, alkoholister, narkomaner och andra junkies. Men egentligen, jag behöver inte mer kläder (Två fulla klädställningar, två hyllor). Eller skor (En vägg). Eller något annat man har på sig för den delen (Resterande yta på mina 4x5 meter walk in closet). Men ååh, känslan av att hitta den där perfekta toppen, eller klänningen, eller ett par jeans som sitter som om de vore gjorda efter en själv, den är för härlig. Och när man betalar, och får inköpet fint ihopvikt i en fin kasse som man får ta med hem. Jag älskar de där hårdare påsarna med snörhandtag, det känns så lyxigt. H&M's i plast ger inte samma känsla. Vi har en butik i Gävle (Fico!) som har helt underbar påsar i brunt och beige, med bruna sidenband som handtag. Det är ju värt att handla där bara för påsen. Mmm... Men inget mer sånt på ett tag. Fnyft.

Funderar på att uppväga för mitt framtida icke-shoppande genom att bli lite mer aktiv med min blogg. Har man "shopaholic" som namn kanke man har handat lite ja, ähum. Kan jag ju alltid börja visa här, så att Mimmi får gnissla tänder lite extra. Har äntligen tagit tillbaka min kamera från mamma så jag kan ju alltid terrorisera min omgivning med "dagens outfit" som en äkta mainstream modebloggare, *Ondskefullt skratt"

Drömmer vidare

Ack den som ändå vore fotbollsfru. Tänk vilka syner man skulle mötas av när man vaknade varje morgon.

image47

Minus kläderna hade jag tänkt mig. Öh, och fotbollen, kände att den kanske inte skulle bidra med så mycket utanför planen. Men för all del. Jag kan tänka mig att stå ut med den också.

Surläpp

Det är inte JÄTTEKUL att spara pengar när butikerna hänger ut såna här undersköna skapelser känner jag då...

image46

Skadeglädje

Oj, ja jag tänkte ju gå upp tidigt och vara duktig men se hur det gick med det. Sitter fortfarande inbäddad i rosa morgonrock och håret i en knut på huvudet. En vanlig morgonlook som jag brukar sprta. Wohoo.

Är det bara jag som känner den här härliga skadeglädjen man får när ens ex ser ut som en påse jordnötter? Kanske, det kan ju vara jag som är eeevil, men whatever. Såg hur som helst mitt ex när jag skrev högskoleprovet i lördags, och jesus. Han hade rätt långt hår när vi gick skilda vägar, och det hade han klippt nu. Men inte luggen. Den gick fortfarande till hakan och säkert mer, så resultatet blev klara elviskomplex, helt utan samma finess. Jag kom intetont anande vandrande genom korridoren på väg mot cafeterian för min andra brownie för dagen, men jag fick slänga mig in bakom en pelare för ett kort skrattanfall innan jag och mitt stoneface fortsatte. Kluckade sedan förnöjt hela dagen vid tanken.

Insåg sen att jag får ju skämmas ändå, för jag har ju faktiskt varit tillsammans med sagda påse jordnötter. Skyller på ungdomligt oförstånd. För att gottgöra det hela tänkte jag lägra någon riktigt het typ, vart jag nu ska hitta en sån i Gävle. Kan bli ett intressant projekt faktiskt.

Allmän uppdatering dårå

Ja man är ju en ganska dålig barnvakt stundtals till lilla bloggen. (Jag tänker envist hävda att det är för att man känner sig hopplöst träig och trist efter att man har läst Mimmis blogg, men det kan vi ju tvista om senare)

Tills vidare tänke jag underhålla herrskapet med alla dödligt trista saker som skett i min vardag, för att ingen ska känna sig dåligt uppdaterat med mitt fantastiska liv eller så.

Anyway.

Var till tandläkaren för någon vecka sen. Himla livat, lagade en hel tand och fick ny tid för efterkontroll i juli. Härligt, som jag kommer längta. Tröstade mig för min förlamade läpp med att köpa en ny tröja på H&M (Jag ser nu ut som modellerna i katalogen, inte för att jag är lika snygg utan för att jag också kan påträffas klädd i enbart kläder från H&M vissa dagar.) och sedan ägna en halvtimme inne på MQ för att min väska, köpt på just MQ, bestämde sig för att pipa när jag gick in är. Kände mig som en påträffad tjuv, men det är faktiskt inte mitt fel att de hade glömt ett sånt där yttepytte larm i en av innerfickorna. De hittade inte på det heller, utan det gjorde undertecknad själv när jag kom hem, efter att de hade vänt in och ut på den och tömt den utan resultat.

Ringde Kungliga Operan (seriös namedropping, ingen märkte nåt, jag fick det att låta som att jag dagligen ringer Operan och telefonminglar lite va?) för att gnälla lite över mina biljetter till Svansjön som är tämligen värdelösa just nu eftersom föreställningen är inställd. Fick höra att jag skulle komma in  med dem till kassan och få pengarna tillbaka. Eh. Ja, jo, det skulle jag ju kunna göra om jag inte bodde tjugo mil därifrån, men det var ju en världslig sak. Tog ut en del aggressioner på tjejen i luren och fick till slut höra att jag kunde skicka dem rekommenderat. Som tack tänker jag nu skicka dit Mimmi med biljetterna för att krångla lite extra. Utmärkt.

Sen tänkte jag just vara lite fashionista och publicera dagens outfit eller motsvarande för det ska ju tydligen vara gångbart i den här branschen, men jag pratade just med Mimmi som påstod att det var så tråkigt med folk som bara lade ut dagens outfit och ojade över varifrån deras tröja kom (H&M, anyone?) så jag skippar det och låtsas att jag inte alls hade tänkt det från början. Man är ju kreddig.

Sen så har mitt klumpiga sinne gett sig tillkänna igen. Hur många minns kassaapparaten? (Sen dess har jag slagit ytterligare kroppsdelar, men ska jag skriva upp hur ofta jag slår i saker och står och svär på ett ben så får Svea Rikes Lag en ordentlig match, så vi skiter i det och konstaterar att jag borde klä mig i bubbelplast och inte högklackat istället.) jag lyckades nämligen välta ned min kompis bärbara dator på golvet när jag skulle ned från hennes säng (loftsäng, fråga inte) så nu glappar ett uttag och internet funkar inte. En annan är ju envis som en åsna och kan inte medge att man har fel, så jag bad inte om ursäkt heller. Dum idé. Det blev liiiite dålig stämning, och kvällen kulminerade i att jag stormade ut och slog igen dörren efter mig med näsan i vädret à la spansk telenovela eller valfri dramatisk såpopera. Gud vet vad jag kommer få göra för att gottgöra för det där. Här klagade man på ett ospännande liv för inte alls längesen, och bönhörd blir man. ´Tack det räcker nu, tillbaka till trist tack.