Ventilera

Jag gillar mitt jobb ganska bra. Ibland. Det är roligt när allt rullar på, inget dröjer och man bara kör. Roligt när man får höra "Vad snabbt det gick!" eller när man får ett leende och ett tack detsamma när man önskar en trevlig kväll eller dag. Det är så otroligt roligt när man står i tvåan med C och det går i ett sånt himla tempo. När jag får springa och packa och han står och delar ut istället för att jag ska vara kuttersmycket. När man får springa lite och inte bara vänta på att allt ska bli färdigt. Roligt och pirrigt när blickar möts över transportskåpet. Eller inbillar jag mig bara?

Det är även roligt med alla konstiga stammisar man har. Vissa känner man igen så fort de öppnar munnen i driven, andra kommer instore.

"En Big Mac menny"
"En stor kaffe tack"
"En EggMcmuffin och tre Hash Brown" (ketchup i påsen)
"En meny ett, apelsinjuice, liten svart kaffe och två toast"
Ankläppen som en gång reklamerade sin cola tre gånger för att det var "cola light". Till slut fick hon titta på när vi drog hennes läsk ur colamunstycket.
Den läskiga mannen som alltid vill ha "frukostbuffe"
Den ursnygga karlen med whitetrashfrun och två skräniga ungar. Ögon som Iker Casillas-
Hetingen som brukar beställa Big Mac med plusmeny och en dip. Nu vet jag vad han heter också. "Jag kan dra kortet"
Och så min absoluta favorit, kvinnan som var min allra första gäst, när jag stod och var nervös i kassan med C bakom ryggen (undra på att jag var nervig...) och som skulle ha tre olika Happy Meal. Själv hittade jag knappt knapparna och sprang som en dåre, allt medan hon sa åt mig att det inte var någon fara och att jag var jätteduktig. Numera kommer hon oftast i driven och har utsett mig till sin favorit, eftersom "man alltid får ett leende när du står här". När även C stod där fick vi höra "Båda mina favoriter samtidigt!" Minns när jag stod och gjorde hennes dubbla oboy med kall mjölk i pumps och kostymbyxor, innan jag ens stämplat in, eftersom jag inte litade på att C skulle göra den rätt...

Jag gillar mitt jobb.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback