Chic?

Jag har precis läst ut "Chic - Den Kompletta garderoben" ännu en gång, och ärligt talat? Människan som skrivit den förordar att man alltid ska klä sig fint, även hemma. Inga äckliga gamla mjukisbyxor, inga huvtröjor och absolut inga t-shirt med tryck. Sånt ska användas när man sportar, och helst inte då heller (Här rekommenderades en snygg träningsoverall). Jag vill minnas att de dög att ta fram när man målade om huset. Ja det ska jag komma ihåg nästa gång vi ska gå loss på tegelväggarna. Host. Det är en fin tanke det här, att man inte ska tumma på estetiken bara för att man råkar släpa runt fötterna när man är hemma, och visst, det stod att man skulle satsa på bekväma men snygga kläder, men ändå. Ärligt talat. Jag är en sucker för snygga kläder, och jag vet inte hur många 12 centimetersklackar jag äger, men när jag kommer hem, då byter jag om till mina största mjukisbyxor, min T shirt med Fernando på som jag fick av J, och älskar djupt och innerligt, och en huvtröja. Linserna åker av och håret får vara i hästsvans, och jag vågar ändå påstå att jag är en fashionista, bara inte när jag är hemma och bara ska slöa i soffan med något gott men onyttigt. Inte har jag några underkläder på mig då heller, för det råkar faktiskt vara obekvämt med bh. Nu satte säkert någon i halsen här, men vadå? Ingen ska ändå se mig.

Men jag medger att det kanske hade varit bra att följa de där hurtfriska råden om att hålla sig snygg även hemma, för jag var klädd i ovanstående när jag för någon vecka sedan öppnade dörren och stod öga mot öga med en ung, snygg elektriker. Tack för den.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Typist att snyggingar jämt ska dyka upp i sådana lägen!

2009-02-21 @ 16:42:39
URL: http://blogg.gd.se/momentsofmimmi
Postat av: Mimmi

Typiskt'

2009-02-21 @ 16:43:09
Postat av: Emma

Ja, visst är det typiskt att det ska stå ngn snygg kille utanför dörren när man har pyjamasbyxor med typ nallar eller ngt annat lika härligt på!

2009-02-21 @ 17:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback