Jösses amanda

Ni vet, den här polerade typen i Idoljuryn? Andreas Carlsson? Ja, ni är med nu va? Jo, det är så att det är möjligt att jag faktiskt kommer bli tvungen att gifta mig med honom. Jag har inte kollat nåt speciellt på Idol än, bara ett par minuter åt gången, och jag har väl lite halvhjärtat konstaterat att den tjockare verkar ju kunna sina saker och tjejen också, och att den tredje är rätt snygg. Har läst att de har skrivit massa hits bla bla. Men så drabbades jag av hjärtstillestånd igår.  jag satt hos min Jösse, och tvn stod på. och så pratades det om hur framgångsrika de där var. Och så började det spelas en massa hits som de skrivit. Och då började alla mina favoritlåtar radas upp. Verkligen alla.

Jag är ju ett äckligt stort fan av Westlife och allt annat som är gulligt, romantiskt och hopplöst smörigt. Som obestridd etta på min "25 mest spelade" på Ipoden tronar Westlifes "Written in the Stars" med mastiga 503 lyssningar. Just nu. (för den nördiga kan jag meddela att låten är 4:10 lång och att jag följdaktligen lyssat på den i sammanlagt 87 dagar, 7 timmar och några sekunder) Och han skrev den. Andreas himla Carlsson skrev den låten. Och rader efter rader med andra låtar som jag älskar. Jag brukar alltid ha en eller två låtar på varje Westlife skiva, och många andra skivor ( minns att han skriver uteslutande åt grupper och artister som Westlife, BsB, N*Sync och Celine Dion), som jag gillar extra mycket, oftast inte de mest kända utan mer okända. För alla musikexperter i tv, radio och tidningar är dessa låtar förmodligen bara en massa skräp, men för mig är de mästerverk. Och han har gjort dem.



"OMG I love your work!"


Snälla Andreas gift dig med mig! Jag kan bli din musa.

Kommentarer
Postat av: jösse

MALIN! vi har ju pratat om det här remember? Skitig nando, byxis mjukislåtskivare? kom igen nu kryddan. :)

2008-09-15 @ 19:55:41
Postat av: Tove

87 dagar! Herrrrreguuuddd. Jag skulle oxå vilja hitta en sån låt som jag skulle kunna lyssna på utan att tröttna. :)



Grattis igen!

Syns snart!

2008-09-17 @ 18:33:39
URL: http://toove88.blogg.se/
Postat av: hugen

hahaha, älskar sista raderna. verklig hängivenhet.



tack för igår =) det var super

2008-09-20 @ 12:58:41
URL: http://hugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback