Spenderarcelibat.

Jo, jag har tänkt mig att jag ska ha ett sånt. Jag ska spara pengar. Buhu. Har inte satt upp riktlinjer för det hela men oavsett, herregud vad jobbigt det kommer bli. Kan tänka mig att jag kommer drabbas av ungefär samma abstinensbesvär som rökare, alkoholister, narkomaner och andra junkies. Men egentligen, jag behöver inte mer kläder (Två fulla klädställningar, två hyllor). Eller skor (En vägg). Eller något annat man har på sig för den delen (Resterande yta på mina 4x5 meter walk in closet). Men ååh, känslan av att hitta den där perfekta toppen, eller klänningen, eller ett par jeans som sitter som om de vore gjorda efter en själv, den är för härlig. Och när man betalar, och får inköpet fint ihopvikt i en fin kasse som man får ta med hem. Jag älskar de där hårdare påsarna med snörhandtag, det känns så lyxigt. H&M's i plast ger inte samma känsla. Vi har en butik i Gävle (Fico!) som har helt underbar påsar i brunt och beige, med bruna sidenband som handtag. Det är ju värt att handla där bara för påsen. Mmm... Men inget mer sånt på ett tag. Fnyft.

Funderar på att uppväga för mitt framtida icke-shoppande genom att bli lite mer aktiv med min blogg. Har man "shopaholic" som namn kanke man har handat lite ja, ähum. Kan jag ju alltid börja visa här, så att Mimmi får gnissla tänder lite extra. Har äntligen tagit tillbaka min kamera från mamma så jag kan ju alltid terrorisera min omgivning med "dagens outfit" som en äkta mainstream modebloggare, *Ondskefullt skratt"

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Oh no, hur kan du göra så? Sluta shoppa?
(I'm kidding. Jag har själv gjort det, fast det är mest pga pengabrist.)

2008-04-14 @ 22:22:03
URL: http://lexibaby.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback