Låg

Kände att min dag rasade ganska bra här. Mamma flyttar utomlands om typ två veckor. Härligt att få veta när man vaknar. Kände att jag behövde tänka på något annat så jag tog hästen och gav mig ut i skogen. Det var så skönt, lugnt och tyst, och ganska varmt, och så hästen som skrittar längs grusvägen. Hoppas det blir sommar snart.

Jag mycket att tänka på och många svåra saker att bestämma, det tär på mig. Orkar inte vara glad så ofta, jag bara sjunker ned och funderar. Apatisk blir jag faktiskt. Hur jag än gör blir det fel, känns det som. Någon kommer bli besviken. Eller så blir jag ledsen. Det är mycket som drar i mig åt olika håll. Jobbigt att bli vuxen. Det var så enkelt när man var liten. Eller, ganska enkelt. Man behövde i alla fall inte ta så många svåra beslut. Och blev man ledsen så grät man och så fick man tröst och så var det bra igen. Svårt att få tröst när man är snart tjugo, känns löjligt att be om det. Ibland, när man känner att man bara vill gråta, då skulle det vara skönt att bara bli vaggad och vyssad och få höra att allt kommer att bli bra. Men jag får aldrig det längre. Man får bara höra att du är vuxen nu. Blir vuxna aldrig ledsna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback