Verkligheten närmar sig...

Usch, min USA-flytt kommer bara närmare och närmare. Har jobbat hur länge som helst med ansökningsbrev och rekommendationsbrev och har till och med varit i Uppsala och skrivit ACT-test, vilket är lite likt vårt högskoleprov, fast på engelska med lite andra delar, och betydligt mer tidspress. Men jag hade Composite Score 24, och min Study Counsellor säger att det är jättebra, vilket kändes bra eftersom jag var orolig när jag hade gjort provet och rätt besviken när jag fick resultatet, eftersom jag inte hade någon aning om huruvida det var bra eller inte...

Läskigt värre är det, jag vet inte alls vart i USA jag hamnar, skräcken är ju att hamna i bibelbältet, jag har ingen lust att komma hem med bred Texasdialekt. (Howdy!) Siktar på Charleston, det såg trevligt ut där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback