"Munneee"

Haha, jag tror helt bestämt att vår sånglärarinna har en liten, men bara mycket liten, skruv lös. Hon har lite intressanta metoder för att få oss att sjunga rent måste jag säga. Det är "skidåkning" och udda hållning etc, men idag blev det värre än vanligt. Vi skulle lära oss att släppa ut tonerna från magen och inte upp i munnen. Det var betydligt svårare än man kan tänka sig faktiskt. Vi skulle hålla med händerna på kinderna för att "släppa hakorna", ett av hennes favorituttryck för övrigt. Det där var Emma bra mycket bättre på än mig, hennes toner blev väldigt runda, mjuka och fina. Jag vet inte vad jag höll på med, men jag släppte då rakt inga hakor iaf, mina jobbade stenhårt uppåt. "Spänt" var vad jag fick höra av lärarinnan då, haha... Menmen.

Sen fick vi träna på att sjunga nasalt, genom att hålla igen näsan, le rent vansinnigt och sjunga "money", ("manny"?) strunt samma, resultatet blev att vi lät som Piff och Puff som står och väser "Munneeemunneeemunneee", det var ganska galet alltihop, haha. Sen sjöng vi, med samma konstiga instruktioner "("Lite slappare, som om du vore berusad! Eller nära att gäspa!") Nu har vi börjat sjunga varsin stämma också, det är komplicerat värre,  hrm.

Och så ska vi sjunga I Know Him So Well, trist. Publiken kan passa på att ta sin powernap då, haha. Jag sjunger Florence, så jag skulle uppskatta om ni kallade mig det från och med nu, hrm. Emma heter Svetlana, glöm nu inte det för all del.


Kommentarer
Postat av: hugen

hehehe, ser fram emot att få komma på den showen! för det blir väl uppvisning väl???! puss o kram

2007-09-25 @ 22:55:35
Postat av: Emma

haha, ja man såg bra dum ut när man höll på! ja, jag gillar "verkligen" mitt nya namn!!! det är så gulligt...not! ;)

2007-09-26 @ 14:24:44
Postat av: Tove

förväntansfull!
Kan inte vi få se lite av de där övningarna? Får bilder framför ögonen men fattar inte rikigt hur det ser ut!

2007-09-29 @ 09:38:38
Postat av: jösse

du, lova att inte gräva ner dig. det är ingen fara för mig, ärligt asså. vi får bara prata om det och liksom bestämma vad vi kan göra liksom, vad vi känner å så.

2007-09-29 @ 21:03:15
URL: http://bajen12.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback