Men för fan.

Det är inte folk förunnat att få sova i det här huset vill jag meddela. I samma stund som min väckarklocka avger sitt första pip stormar min mor in genom dörren till mitt rum (Gärna lite innan, om hon är vaken och har möjlighet) och gormar att "Nu måste du upp Malin, din klocka har ringt!" varpå hon sedan frågar ut mig om min kommande dag. Jag menar, vad sjutton tror människan? När min klocka ringer ( oftast en kvart för tidigt, så man får chansen att dra sig en stund) trycker jag på snooze, och så börjar den om igen fem minuter senare. Jag menar, finns det nåt mer dekadent och mysigt än att nöjt trycka in den där knappen, vända på sig och muttra "Bara fem minuter till..."? Vad hon verkar tro är att jag stänger av den och följaktligen inte kommer ta mig upp i tid sen. men jag är inte dum! Sen får man skiten för det när man slutligen masar sig upp. ("Du är så grinig på morgnarna...") För övrigt finns det bara två saker som jag inte kan sova mig igenom på morgnarna, och det är den där klockan och min mamma. Hon borde ta jobb som revelj.

Kommentarer
Postat av: hugen

nej så är det. man ska icke få sova på morgonarna.. ibland vill man bara stänga av omvärlden lika lätt som ringklockan, trycka världen på snooze i 5 minuter (eller gärna lite mer).. liksom hur skönt skulle inte det vara??! pusshejj

2007-09-16 @ 00:03:26
URL: http://hugen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback