I-landsproblem

Jodå, jag har ett gäng väldigt oviktiga problem som jag tänkte roa mig med att älta en stund här. Det är inget rädda världen direkt:

Mitt rum är en svinstia. Jo på riktigt. det är HÖGAR med grejer här och jag vet inte vart jag ska börja, jag bara... orkar inte. Det ligger saker på min säng, och när jag ska sova flyttar jag dem till golvet. Och så upp på sängen igen när jag vaknar. Skitsmidigt, men inte så bra.

Jag är bitter för att jag inte har några julklappar att köpa. Det bestämdes ju så fint att vi skulle inte köpa några till varandra i år, och vad händer? Jo, så fort jag sätter ena foten (lilltånageln) i en affär är det som om hyllorna fullkomligt ÖSER över mig prylar som skulle passa PERFEKT till Emma, Jösse, Hug, Tove, Ylva eller vem sjutton som helst som jag nån gång träffat, tittat på eller hört talas om. Och mamma och pappa har jag redan handlat åt.  jätte, hrm. skoj.

Min bokhylla vill mig illa. Jag har skaffat en massa nya, fina böcker med fina omslag och förhoppningsvis bra innehåll också men de får inte plats i hyllan. Jo, om jag ställer dem lite huller om buller, men bara tanken gör mig kallsvettig. Jag sorterar mina böcker efter tema, och därmed pasta. Sen ger jag blanka fan i om jag har tillräckligt med chicklitt för att fylla tre fack, om det ändå blir ett glapp bland memoarerna. Eller, gud förbjude, EN bok över. Snälla rädda mig, jag behöver bredare rader. Plus att alla mina älskade priser inte får plats överhuvudtaget. Jag råkar vara en ganska uppmärksamhetstörstande person så tanken på att inte få briljera med alla mina troféer tilltalar mig inte det minsta.

Jag hittade en väldigt bra låt på youtube för någon dag sen, och min vana trogen satte jag Jösse på uppgiften att ladda ned sagda låt så att jag skulle kunna lyssna sönder den totalt på min Ipod. Men den fanns inte. Sur blir jag. Jag har en väldigt lång lista med låtar som jag bara kan lyssna på just på youtube, men så stark är jag inte så att jag kan kånka runt på datorn i fickan faktiskt. Den är liksom stationär den här.

Jag ska till Uppsala efter jul, för att träffa min kusin och förmodligen parta mig sönder och samman, men jag har "inget att ta på mig".  Näe oh nej, inget alls. galge efter galge med jättefina kläder men jag hittar inget bra alls. Inte ens det med prislapparna kvar duger. Lösningen lär väl bli en tur på stan i vanlig ordning. kan jua lltid köpa julklappar åt mig själv då. (...) Jamen DET var ju en bra idé! Oh yes.

Kommentarer
Postat av: jösse

hörrudu, hosthost på dig själv, det är faktiskt så att du är den som är roligast att reta...
och jag tror bestämt att fernando lär sig sin engelska, sakta men säkert, jag tyckte mig nämligen alldeles nyss kunna tyda "fuck off" när han blev avblåst för offside... duktig den där.

2007-12-22 @ 16:50:27
URL: http://bajen12.blogg.se
Postat av: Emma

hehe, dina var mer som lusseklumpar! men goda och det är ju huvudsaken, eller hur?! ;)

2007-12-22 @ 18:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback